Ispitivanje cena

polica

Pored tehnika za ispitivanje cena koje postoje decenijama i koje su postale standard u istraživačkoj industriji (npr. Van Westendorp ili Gabor-Granger), našim klijentima nudimo Conjoint analizu. Brojni stručnjaci ovaj pristup smatraju najefektivnijim sredstvom za ispitivanje cena. On nam pomaže da odgovorimo na pitanja kao što su: Koja cena maksimizuje profit? Kakav cenovni raspon možemo smatrati optimalnim za pakovanja različite veličine? Kako će se eventualno poskupljenje proizvoda odraziti na konkurenciju? Kako bi konkurenti mogli da reaguju? Ko su korisnici koji su najmanje ili najviše osetljivi na cenu proizvoda?

Conjoint analiza je zapravo mnogo više od tehnike za ispitivanje cena. Zasnovana je na “cenkanju” (tradeoff) koje kontekst ispitivanja čini daleko realističnijim. Proizvodi uvek imaju veći broj karakteristika koje ljudi uzimaju u razmatranje istovremeno – baš kao u stvarnom životu. Na ovaj način možemo da ustanovimo šta kupce u stvari navodi da odaberu jedan proizvod umesto drugog. Jednu od glavnih prednosti Conjoint analize čine dinamički modeli tržišta – simulatori pomoću kojih klijent može da isproba različita scenarija i njihove posledice.