Monitoring se sprovodi u pet maloprodajnih lanaca sa najvećom teritorijalnom pokrivenošću na teritoriji Republike Srbije: DIS, Idea, Lidl, Maxi, Roda, u 4 najveća grada u Srbiji (Beograd, Novi Sad, Niš i Kragujevac) u jednom objektu svakog od lanaca, što čini ukupno 20 objekata svakog meseca. Izbor objekata po gradovima se vrši slučajnim odabirom iz uzoračkog okvira i menja se svakog meseca. U uzorački okvir ulaze objekti koji imaju sekcije svežeg mesa i delikatesa (imaju rinfuznu robu) osim objekti kompanije Lidl, u kojima se sveže meso i delikates prodaju isključivo upakovani.
1. Proizvodi iz kategorija hrana i bezalkoholna pića, u skladu sa zvaničnom korpom Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine
2. Za svaki od proizvoda iz korpe Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, bira se reprezentativni predstavnik, u smislu široke zastupljenosti u trgovinama (široka distribucija i značajan prostor na polici)
3. Kod svakog od trgovaca, popisuje se cena artikla koji predstavlja najpovoljniju alternativu za kupca u trenutku posete (popisa):
✓ Ukoliko trgovac ima privatnu robnu marku konkretnog proizvoda, popisuje se njena cena; ukoliko nema, popisuje se cena najpovoljnijeg brenda;
✓ Artikal se popisuje u gramaži koja je široko zastupljena na polici, i najpovoljnija za kupca;
✓ Gramaža proizvoda odnosi se na količinu artikla koju potrošač može da konzumira (npr. kod kiselih krastavčića, uzima se u obzir samo oceđena masa proizvoda).
4. Cena koja se popisuje odnosi se na cenu na polici:
✓ Ukoliko je proizvod na akciji, popisuje se akcijska cena artikla;
✓ Proizvodi pred istek roka po sniženim cenama se ne uzimaju u obzir (npr. 30% ili 50% snižena cena proizvoda kojima uskoro ističe rok);
✓ Cene se popisuju isključivo u objektima, ne sa sajtova prodajnih lanaca.
5. Postupanje u slučaju nedostupnosti artikala:
✓ Ukoliko artikal nije dostupan prilikom popisa, a na polici je istaknuta njegova cena, popisuje se istaknuta cena;
✓ Ukoliko artikal nije dostupan ni prilikom narednog popisa, popisuje se artikal istih karakteristika, prvi sledeći najpovoljniji;
✓ Ukoliko artikal istih karakteristika nije dostupan, ne popisuje se cena; prilikom obračuna vrednosti potrošačke korpe, u obzir se uzima prosečna cena konkurencije.